Nieuwe global retailstrategie

The North Face heeft haar nieuwe wereldwijde retailstrategie gelanceerd met de opening van een nieuwe brandstore in de wijk SoHo in New York. Het outdoormerk wil een sterkere band met haar klanten opbouwen en transformeert daarom al haar bestaande winkels naar duurzame ‘basiskampen’ waar de community, het erfgoed en de waarden van het merk de hoofdrol spelen. Je ziet in de brandstore minder producten en meer ruimte voor educatieve activiteiten.

03.09.2019 | ... x bekeken

© The North Face
© The North Face
© The North Face
© The North Face
© The North Face

Duurzaam en hoogwaardig

De missie van het merk, namelijk ‘het leveren van het beste materiaal aan atleten en de moderne ontdekkingsreiziger, het behoud van de natuur ondersteunen en het inspireren van een wereldwijde ontdekkingsbeweging’, is de basis voor het nieuwe winkelconcept. Het design en de uitvoering zijn net zo hoogwaardig en duurzaam ontworpen als de producten die The North Face maakt. Dezelfde mate van detail en zorg die de ontwerpers van het merk gebruiken bij elke ritssluiting en verlijmde naad zijn ook toegepast in de brandstore met duurzaamheid als basis. Er is dan ook bewust gekozen voor materialen met een lange levensduur, zoals FSC-gecertificeerde hout, staal en graniet.

Iconen in de spotlight
Iconische producten van The North Face zijn zo neergezet dat het op een museumcollectie lijkt en de muren hangen vol met inspirerende foto’s van sporters die actief bezig zijn in de natuur. Er is ook een speciale geur ontwikkeld die de brandstore naar frisse buitenlucht laat ruiken. De winkel is verdeeld in verschillende afdelingen met ieder zijn eigen activiteit en kledingbehoeften. Er zijn gidsen aanwezig om je te helpen met het maken van de beste keuze die bij jou past.

© The North Face
© The North Face
© The North Face
© The North Face
© The North Face
© The North Face
© The North Face