Het nieuwe Bike Totaal wil dat iedereen ‘m pakt.

25.03. 2024 | 487 x bekeken

Persbericht Crossmarks – Bike Totaal Campagne

’s-Hertogenbosch, maart 2024

Het nieuwe Bike Totaal wil dat iedereen ‘m pakt

Elke ochtend opnieuw kun je kiezen: pak je de fiets of spring je toch weer lekker makkelijk in die auto? Als het aan het nieuwe Bike Totaal ligt, valt die beslissing vanaf nu altijd uit in het voordeel van de fiets.

Een toekomstgerichte formule, ontwikkeld samen met Crossmarks
Het nieuwe Bike Totaal is ontstaan uit het samengaan van twee winkelformules: Profile de fietsspecialist en het oude Bike Totaal. Deze transitie is het resultaat van een grondig strategisch pad, dat samen met retailadviesbureau Crossmarks is bewandeld. Crossmarks zette een stip op de horizon en formuleerde daarmee een toekomstvisie en nieuwe formulestrategie. Daaruit voortvloeiend werden gezamenlijk de nieuwe merkpositionering en brandingcampagne ontwikkeld waarmee de formule stevig op de kaart wordt gezet.

Fiets alle problemen de wereld uit
Het nieuwe Bike Totaal is er niet alleen om fietsen te verkopen. De fiets is namelijk hét antwoord op vele hedendaagse maatschappelijke vraagstukken. Van mobiliteit en openbare ruimte tot volksgezondheid en zelfs inclusiviteit. Fietsen is goed voor het klimaat, voor onze fysieke en mentale gezondheid, voor iedereen betaalbaar en bereikbaar, en maakt je (bewezen) gelukkiger. Als we allemaal vaker de fiets pakken levert dat alleen maar voordelen op.

Een missie met twee wielen
De grootste Nederlandse keten fietsenwinkels én marktleider wil mensen motiveren om veel vaker de fiets te pakken. Niet alleen voor recreatie, maar ook, juist, voor woon-werkverkeer. Deze frisse en vooruitstrevende missie maakt niet alleen het vernieuwde merk future proof, maar past ook bij de eisen van de huidige en toekomstige tijdgeest.

De vakmannen van Bike Totaal coachen je
De campagne, die in maart 360 graden wordt uitgerold op radio, tv, OOH, in verschillende digitale assets en een vernieuwde website en winkels gaat ons stimuleren en aansporen: ‘Vandaag pak je ‘m’. Of je dat nu doet om de file te vermijden, voor de frisse neus of om die gratis work-out even mee te pakken; elke drijfveer is legitiem. De vakmannen van Bike Totaal steunen, coachen en adviseren je.

Een leidende rol voor service
Je kunt tegenwoordig op veel plekken een fiets kopen. Maar vaak mis je dan een goed advies en vooral: nazorg. Bike Totaal onderscheidt zich met een ongekend hoog en persoonlijk serviceniveau. Voorafgaand, tijdens én na aankoop.

Contactpersoon: Albert Top, albert@crossmarks.nl

 

 

Al het nieuws
Interview Marketing Report met Albert Top over marketing in de retailwereld
Lees verder
Een samenwerking tussen Crossmarks en ICI PARIS XL
Lees verder
Hoe blijf je als winkelier succesvol? Onze Strategy Director geeft tips
Lees verder