Nieuw winkelconcept Runnersworld stimuleert verantwoord hardlopen

KLANT

Runnersworld

Het nieuwe winkelconcept van Runnersworld is ingericht om jou verantwoord te laten hardlopen. Zo kun je een loopanalyse afnemen, krijg je tips over hoe je je hardlooptechniek kunt verbeteren en kun je een afspraak maken met een fysiotherapeut die je alles vertelt over sportrevalidatie en het voorkomen van blessures. De winkel aan de rand van het Amsterdamse Bos is dé plek voor elke hardloper, van beginner tot professional. Om tot het nieuwe winkelconcept van Runnersworld te komen, is een volledig traject voorafgegaan. Allereerst is er door Crossmarks uitgebreid analyse gedaan. Zo zijn relevante trends en ontwikkelingen onder de loep genomen en verschillende internationale retailconcepten bekeken ter inspiratie. Om ook inspiratie op te doen buiten de sportbranche, is in Amsterdam een retailtour georganiseerd, waarbij in de keuken is gekeken bij retailers uit de mode- en foodbranche. Tijdens interactieve cocreatiesessies met medewerkers van het hoofdkantoor en franchisenemers is vervolgens de stap gemaakt naar het vernieuwde winkelconcept. Het nieuwe winkelconcept van Runnerworld heeft geleid tot een omzetgroei van 20%+ bij de winkel in Amsterdam en 40%+ in Rotterdam, waar het concept vervolgens verder is geoptimaliseerd.

Benieuwd hoe jouw retailformule kan worden vertaald naar een uniek winkelconcept?

Monique van Hoek

Clarifier

Stuur een e-mail of bel 073 69 00 555