Historische pracht voor huidverzorging

Australisch cultmerk Aesop wordt steeds bekender. Niet alleen is het nu onderdeel van de L’Oréal Group, ook blijft het skincaremerk wereldwijd winkels openen. Deze winkels hebben altijd een lokaal tintje én een link naar de historie van het pand, wat perfect past bij de Local Love-trend die we zien. Deze nieuwe Londense winkel refereert naar de voormalige boekwinkel, waar nu geen boeken maar skincareproducten op de schappen staan.

17.08.2023 | ... x bekeken

© Alixe Lay
© Alixe Lay

London’s calling

Het lokale tintje van de Aesop-winkel in Marylebone Street is geïnspireerd door de rustige tuinen en statige architectuur van de wijk. Alle kasten in de winkel zijn met de hand gemaakt door een Londense meubelmaker, Sebastian Cox. Modulair, zodat de ruimte altijd anders ingedeeld kan worden. De fresco’s op het plafond zijn gemaakt door een lokale kunstenaar, Olivier Cousy. Materiaalreferenties komen van de British Library en de L-vormige ruimte is geïnspireerd op boekwinkels uit de buurt.

Ontdekkingstocht door de boekwinkel
De L-vormige ruimte bestaat uit twee delen: in het ene deel kan de community samenkomen en het volledige beautyassortiment ontdekken. De andere ruimte betreed je door een mysterieus draaiend boekenrek, dat in werkelijkheid een geurkast is. Hier ontdek je het Eau de Parfum-assortiment, kun je uitrusten op de sofa en in de Armoire’s (een geurkast), een kledingstuk doordrenken met je favoriete geur. Laat je je verder verwonderen in de winkel, kom je bij een zandkleurig gordijn, waarachter je 1-op-1 skincare-advies kunt krijgen van de Aesop-medewerkers. Een ware ontdekkingstocht.

© Alixe Lay
© Alixe Lay
© Alixe Lay
© Alixe Lay