Een hightech winkelervaring

’s Werelds grootste onlinewinkel Amazon heeft zijn eerste fysieke kledingwinkel geopend in Los Angeles. Onder de naam Amazon Style verkoopt de winkel een selectie aan dames- en herenkleding, schoenen en accessoires van zowel bekende als opkomende merken. De slimme technologie die geïntegreerd is in het winkelconcept, moet het voor bezoekers makkelijker maken om hun favoriete items te passen en te kopen.

16.06.2022 | 5522 x bekeken

© Amazon
© Amazon

Slimme paskamers en persoonlijk stijladvies

De digitale winkelfuncties die zijn geïntegreerd in de fysieke kledingwinkel zorgen voor een gepersonaliseerde en relaxte ervaring. Deze ervaring begint bij binnenkomst, waarbij het de bedoeling is dat de klant de Amazon Shopping app opent. Door deze app te gebruiken is het voor klanten mogelijk om kleding die ze willen passen naar een gepersonaliseerde paskamer te brengen. Hiervoor scant de klant de QR-codes op de items die hij wil passen. Deze worden vervolgens door medewerkers klaar gehangen in de paskamer. Eenmaal aangekomen in de paskamer ziet de klant een touchscreen met zijn of haar eigen naam. Het touchscreen biedt de mogelijkheid extra maten te laten brengen. Ook wordt er op basis van algoritmes een stijladvies gegeven over welke kleding, schoenen en accessoires voor de klant interessant kunnen zijn. Deze aanbevelingen worden getoond op het scherm in de paskamer of de via de app.

© Amazon
© Amazon
© Amazon
© Amazon