Shoppergemak meets next gen hangout

In het bruisende hart van Milaan, een stad die synoniem staat voor stijl en innovatie, schittert de vernieuwde flagshipstore van Bershka. Deze fashion hotspot, verdeeld over drie verdiepingen en met een oppervlakte van meer dan 1.800 vierkante meter, laat de fysieke en online winkelervaring naadloos in elkaar overvloeien, en brengt de retailtrend frictionless shopping tot leven.

05.10.2023 | ... x bekeken

© Marco Cappelletti
© Marco Cappelletti
© Marco Cappelletti

Ultiem shoppergemak

In de verschillende zones van de winkel is gedacht aan shoppers van allerlei ‘snelheden’, variërend van degenen die de voorkeur geven aan persoonlijke assistentie tot de zelfstandige shoppers. Voor de laatstgenoemden is alles geoptimaliseerd om hindernissen te minimaliseren, een mooi voorbeeld van frictionless shopping. Dankzij slim gebruik van technologie wordt het winkelproces moeiteloos. Het eindeloos zoeken tussen de rekken is verleden tijd; simpelweg een QR-code scannen geeft je toegang tot alle beschikbare maten en kleuren in de winkel. Betalen kan op diverse plekken, zowel bij bemande kassa’s als bij de geautomatiseerde self-checkouts verspreid door de winkel. En voor wie zijn winkelmandje liever online vult en in de winkel ophaalt, is er een volledig geautomatiseerd click&collect-systeem beschikbaar, zonder dat hier personeel voor nodig is.

Fitting room fun
Vooral voor de nieuwe generatie shoppers dient de winkel als een echte hangout. In een Instagramwaardige ruimte, in opvallende, felroze stijl, kunnen jij en drie vrienden of vriendinnen gedurende 30 minuten outfits passen, met een vooraf gereserveerde groepspaskamer als privépodium. De muziek en verlichting zijn volledig aanpasbaar, zodat alles perfect op jouw stijl kan worden afgestemd.

Om ook hier het winkelgemak naar een hoger niveau te tillen, is er een touchscreen beschikbaar in het pashokje, waarmee je verschillende maten en stijlen kunt aanvragen zonder het comfort van de paskamer te verlaten. In geselecteerde pashokjes is zelfs betalen mogelijk.

En last but not least is er een speciale paskamer gewijd aan de digitale ervaring, met behulp van geavanceerde Snapchat-technologie. Deze ruimte maakt gebruik van augmented reality om digitale kledingfilters en innovatieve snufjes te creëren, waardoor je moeiteloos je favoriete items kunt passen, zonder gedoe.

© Marco Cappelletti
© Marco Cappelletti
© Marco Cappelletti
© Marco Cappelletti