Herman Miller

Transformatie naar premium lifestylemerk

Eind 2016 opende het Amerikaanse designmerk Herman Miller zijn allereerste winkel. Herman Miller is vooral bekend van design kantoormeubilair, maar laat in zijn 550m2 grote flagshipstore in New York City vooral slimme ontwerpen zien voor wonen, eten, socializen en slapen. De opening van de winkel maakt deel uit van de transformatie naar een premium lifestylemerk en biedt consumenten de mogelijkheid om via een nieuw kanaal contact te maken met het merk. Het doel is dan ook het creëren van fans in plaats van klanten.

02.02.2018 | 4046 x bekeken

Fysieke plek om met doelgroep te connecten

Herman Miller wil zich vestigen als een volwaardig lifestylemerk en de opening van de winkel is dan ook een belangrijk onderdeel van deze consumentenstrategie. Door een fysieke plek te creëren kan het designmerk de relatie met bestaande klanten versterken en tegelijkertijd nieuwe fans aan zich binden.

De flagshipstore van Herman Miller beslaat twee verdiepingen en is ingericht als een modern huis waarin je zowel de huidige collectie als de vintage collectie ziet. De inrichting van de winkel kan eenvoudig aangepast worden, zodat steeds nieuwe producten en verfrissende designconcepten in de schijnwerpers komen. Ook geeft Herman Miller een podium aan nieuwe onafhankelijke designers, die met veel zorg worden geselecteerd.

Designgedreven doelgroep
Het gebouw waarin de flagshipstore is gevestigd, ligt in een winkelgebied dat erg geliefd is bij de designgedreven doelgroep van Herman Miller. In totaal bezet Herman Miller acht verdiepingen (ruim 5.000 m2) van het totale gebouw, waarin ook de commerciële showrooms van Herman Miller en Geiger zijn gevestigd en de kantoren van Maharam, Design Within Reach en Geiger, die allen in beheer zijn van Herman Miller.