In deze gloednieuwe Nespresso Boutique worden koffieliefhebbers uitgenodigd om grenzen te verleggen, waarbij de winkel dient als ultimate brand experience. Bezoekers kunnen hier diverse koffiesoorten ontdekken, maar ook experimenteren met nieuwe recepten en verschillende zetmethodes aan de ‘experience bar’. Hier doet Nespresso nog een schepje bovenop door de boutique in te zetten als kunstgalerij. In samenwerking met kleureninstituut Pantone presenteert de winkel ieder kwartaal werken van beroemde Nederlandse kunstschilders, waardoor het gevoel ontstaat alsof je een museum binnenstapt.
What else..?
Het duurzame imago van het merk wordt weerspiegeld in de boutique. Zo draait de winkel uitsluitend op hernieuwbare energie, terwijl de tafels vervaardigd zijn uit een unieke combinatie van gerecycled koffiedik en FSC-gecertificeerd hout. Daarnaast biedt Nespresso bezoekers inzicht in het proces van koffieboon tot gerecyclede capsule, waarmee ze laten zien hoe ze een tweede leven geven aan de bij de Recycling Corner ingeleverde capsules. Op deze wijze wordt transparant gemaakt hoe Nespresso recyclet, upcyclet en actie onderneemt om op duurzame wijze te opereren. Zo bewijst Nespresso dat het hét sustainable alternative is voor de gepassioneerde koffieliefhebber.