Zara flagshipstore

Nieuw winkelconcept nu ook in Nederland…

Spaanse modeketen Zara opende op 28 mei haar nieuwe flagshipstore in Amsterdam. Het nieuwe winkelconcept is gebaseerd op de pijlers schoonheid, helderheid, functionaliteit en duurzaamheid. De neutrale kleuren geven de collectie en grote schermen bij de kassa alle aandacht. De grote ruimtes geven een gevoel van openheid en vrijheid. Alle lijnen van het merk (Woman, Basic, TRF, Kids en Man) zijn verkrijgbaar in de flagshipstore.

04.06.2015 | 2739 x bekeken

Volgens ecologische normen van moederbedrijf Inditex

De flagshipstore telt drie verdiepingen en is met een oppervlakte van 3.300 vierkante meter na de vestiging aan de Kalverstraat de grootste Zara van Nederland en één van de grootste Zara-winkels van Europa. De nieuwe winkel voldoet ook aan de ecologische normen van moederbedrijf Inditex: de winkel bespaart 50% water en verbruikt 30% minder energie dan een conventionele Zara-winkel.

Zara opende in 1975 haar eerste winkel en heeft momenteel meer dan 2000 winkels in meer dan 88 landen, waaronder 26 in Nederland. Het nieuwe winkelconcept werd eerder gepresenteerd in New York, London, Parijs, Brussel en Shanghai.