In opdracht van Louwman & Parqui, de Nederlandse importeur van Toyota, heeft Crossmarks een nieuw instore communicatie concept ontwikkeld dat inspeelt op de wensen van de steeds beter geïnformeerde consument. Informatie is altijd en overal beschikbaar, waardoor de consument alvorens een bezoek aan de showroom al (heel) veel weet over de auto’s en mogelijkheden. Dit verandert de rol van de dealer én de fysieke omgeving. Waar het voorheen voornamelijk draaide om productkennis van de dealer en een praktische showroom, wordt nu de toegevoegde waarde van merkbeleving steeds belangrijker.
Always a better way
Er gaat een bijzonder merkverhaal schuil achter Toyota’s slogan “always a better way”. Een verhaal dat verteld mag worden. Als resultaat is er een nieuw retailconcept ontwikkeld dat draait om storytelling en merkbeleving: Toyota Retail Concept Plus. Sterke instore communicatie vertelt het verhaal van Toyota in de showroom en laat bezoekers letterlijk de wereld van Toyota binnen stappen. Maar de klantbeleving gaat verder dan alleen de fysieke ruimte. Het verhaal komt namelijk pas écht tot leven als ook alle medewerkers het verhaal uitdragen. Om deze reden heeft Crossmarks aanvullend een trainingsprogramma ontwikkeld waarbij de medewerkers van Toyota de toegevoegde waarde van storytelling ervaren. Tijdens deze training gaan de medewerkers op retailtour langs de meest succesvolle retailconcepten en krijgen ze verdiepende inzichten dankzij interactieve workshops. Als resultaat staat de klant een geheel nieuwe merkbeleving te wachten, waarbij het personeel en de showroom elkaar versterken.