Crossmarks ontwikkelt strategisch raamwerk voor Toyota dealer 2.0

7.04. 2014 | 4191 x bekeken

Crossmarks werkt sinds 2010 voor Van Dorst Automotive. Zo ontwikkelde Crossmarks samen met Van Dorst een scherpe merkpositionering en vertaalden we deze naar betekenis voor dagelijkse werkzaamheden in de dealeromgeving. In het voorjaar van 2014 kreeg Crossmarks de opdracht om samen met Van Dorst een pilot-storeconcept te ontwikkelen voor de Toyota Van Dorst vestiging te Waalwijk, met als doel om de customer journey optimaal aan te sluiten op wat de klant wil en hiermee te zorgen voor een 9+ ervaring. Crossmarks startte dit proces met een retail-inspiratietour, waarbij er verschillende en uiteenlopende retailconcepten werden bezocht. Vervolgens volgden er een aantal gezamenlijke brainstormsessies, waarin het strategische raamwerk voor het pilot-storeconcept steeds concretere vormen aan begon te nemen. Vanuit het inzicht dat de medewerker een andere rol aan dient te nemen, nu de consument steeds geïnformeerder is, werd er extra aandacht besteed aan de rol en functie van het personeel. Met behulp van een gastvrijheidsscan is de huidige mate van gastvrijheid van Van Dorst gemeten en aangegeven waar punten van verbetering liggen.

Al het nieuws
Het nieuwe Bike Totaal wil dat iedereen ‘m pakt
Lees verder
Hoe blijf je als winkelier succesvol? Onze Strategy Director geeft tips
Lees verder
Een nieuw restaurantconcept voor La Place
Lees verder