Wij zijn het nieuwe bureauvoor Russell en Fruit of the Loom

16.02. 2017 | 3610 x bekeken

Nieuw Europees account

Na een intensieve pitch hebben we er weer een grote internationale klant bij. Fruit Of The Loom International, bestaande uit Fruit of The Loom en Russell Europe, schreef afgelopen zomer een pitch uit om beide merken weer opnieuw op de kaart te zetten en de marktleiderspositie in Europa verder te verstevigen en te behouden. Er deden twee andere internationale bureaus mee aan de pitch, Crossmarks sleepte het account binnen.

Wie zijn Fruit of the Loom en Russell?

Fruit of the Loom International (FOL) is een B2B producent en leverancier van kleding voor de zogenoemde ‘imprint market’. Het bedrijf levert shirts, polo’s, overhemden e.d., die na bedrukking worden gebruikt als bedrijfskleding, eventkleding, sportkleding of bijvoorbeeld schooluniforms.
FOL heeft de afgelopen 5 jaar een grondige reorganisatie ondergaan en ziet dit als een kans om de merken opnieuw op de kaart te zetten. Daarom ging FOL op zoek naar een nieuw bureau dat in staat is om zowel Russell als Fruit of The Loom onder handen te nemen. Tijdens een strategische workshop prikkelden wij FOL met mogelijke richtingen en kansen voor beide merken. De keuze voor Crossmarks werd gemaakt op basis van de ruime ervaring in de (B2B)retail en de out-of-the-box voorstellen.

Hoe gaan wij Fruit of the Loom en Russell helpen?

Fruit of The Loom en Russell zijn beide marktleider in het prijssegment waarin ze zich begeven. Door toenemende concurrentiedruk en veranderingen in de distributieketen komt deze positie onder druk te staan. We gaan FOL helpen om weer als marktleider gezien te worden door de (potentiële) klant en deze positie in de toekomst te blijven behouden. Dit doen we volgens onze responsive werkwijze.
We starten met een markt- en doelgroeponderzoek. De inzichten uit deze fase vormen de input voor strategische workshops waarin we samen met de klant de merkuitgangspunten en distributiestrategie vaststellen. De nieuwe merkpositionering vormt de basis voor de conceptuele fase en marketingcommunicatiestrategie. Om het wekelijkse werken op afstand goed mogelijk te maken, richt Crossmarks voor FOL een brand portal in en een online reviewsysteem.

We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking met Fruit Of The Loom en Russell!

Al het nieuws
Het nieuwe Bike Totaal wil dat iedereen ‘m pakt
Lees verder
Hoe blijf je als winkelier succesvol? Onze Strategy Director geeft tips
Lees verder
Een nieuw restaurantconcept voor La Place
Lees verder