Merkgedreven instore communicatieconcept Toyota Nederland

KLANT

Toyota Nederland
Klant sinds 2011

In opdracht van Louwman & Parqui, de Nederlandse importeur van Toyota, heeft Crossmarks een nieuw instore communicatieconcept ontwikkeld dat inspeelt op de wensen van de steeds beter geïnformeerde consument. Informatie is altijd en overal beschikbaar, waardoor de consument alvorens een bezoek aan de showroom te brengen al (heel) veel weet over de auto’s en mogelijkheden. Dit verandert de rol van de dealer én de fysieke omgeving. Waar het voorheen voornamelijk draaide om productkennis van de dealer en een praktische showroom, wordt nu de toegevoegde waarde van merkbeleving steeds belangrijker.

Er gaat een bijzonder merkverhaal schuil achter Toyota’s slogan “always a better way”. Een verhaal dat verteld mag worden. Om dit verhaal te delen is er een nieuw retailconcept ontwikkeld dat draait om storytelling en merkbeleving. Sterke instore communicatie vertelt het verhaal van Toyota in de showroom en laat bezoekers letterlijk de wereld van Toyota binnenstappen. Om de dealers optimaal te laten werken met het nieuwe retailconcept en de nieuwe merkcommunicatie is door Crossmarks in samenwerking met Toyota Nederland een trainingsprogramma ontwikkeld.

Benieuwd hoe je de instore communicatie van jouw formule naar een hoger niveau tilt?

Vincent Coster

Energizer

Bel naar 073 69 00 555