Retailstorm

Flexibiliteit en aanpassingsvermogen zijn nodig om continu van nu te zijn.

Retailstorm

Iedereen lijkt doordrongen van het feit dat de retailsector momenteel sneller verandert dan dat formules worden gebouwd. Retailers hebben vooral behoefte aan concrete oplossingen om zich snel aan te passen aan alle veranderingen in de markt. Wilt u uw reactiesnelheid vergroten en een blijvend vermogen ontwikkelen om continu van nu te zijn? Dat is wat wij Responsive Retailing noemen. De weg ernaartoe begint met de Retailstorm.

Meer weten of boeken?
  • › 7 strategische sessies
  • › 7 weken
  • › Tot 8 deelnemers

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij snel contact met u op.

Neem contact met mij op


Zeven stormsessies in zeven weken

Zeven intensieve sessies om uw organisatie versneld aan te passen aan het retailen van vandaag. De Retailstorm is een compacte cyclus van zeven stormsessies in zeven weken. Een uitgebalanceerd programma van praktijkbezoeken, interactieve cases en inspirerende sprekers, op maat afgestemd op uw onderneming. Hier een kort overzicht van de onderwerpen die aan bod komen.

Benchmarktour

Als eerste nemen we u en uw team mee op benchmarktour om een aantal retailsuccessen van nu actief te verkennen. On the spot. Na de benchmarktour heeft u gezamenlijk inzicht in de meest actuele retailontwikkelingen, hernieuwde energie, inspiratie en ideeën.

Lees hier meer over de benchmarktour

Marktoriëntatie

In dit tweede deel maken we een reis door het huidige retaillandschap en zoomen we in op uw markt en uitdagingen. De relevante ontwikkelingen op het gebied van technologie, maatschappij en consument komen uitgebreid aan bod. Hierbij leggen we continu de verbinding met uw branche. Na deze module heeft u en uw team een goede oriëntatie op de context en de diverse ontwikkelingen en krachtenvelden in uw markt.

Visie, identiteit & positionering

Binnen dit gedeelte vinden we de belangrijkste kracht van uw organisatie en brengen die in lijn met uw markt, vandaag en morgen. We brengen ook de concurrentie in kaart en kiezen met u een sterke positie. Aan het eind van deze module heeft u dieper inzicht in uw eigen identiteit, een goed beeld van positioneringskeuzes en beargumenteert u uw ideale positionering in de markt. Daarnaast deelt u met elkaar een duidelijke visie op de toekomst.

Formule & focus

Nu vertalen we de merk- en marktpositionering naar alle denkbare touchpoints. We zoomen in op alle formuleonderdelen en de samenhang daartussen: uw online omgeving, fysieke retailomgeving, assortiment, service en diensten, maar ook uw personeel, retailtechnologie en marketingcommunicatie. Na deze stormsessies weet u waar de belangrijkste focus moet liggen en heeft u een gezamenlijk beeld en begrip van hoe u consistente ervaringen voor uw klanten realiseert.

Integratie & organisatie

In de laatste stormsessie integreren we de inzichten en keuzes uit de voorgaande bijeenkomsten. Samen bepalen we welke acties nodig zijn en wanneer. U heeft geen tijd voor langdurige veranderprocessen, juist door de onderverdeling in kortlopende, overzichtelijke deelprojecten kunt u direct aan de slag. Na deze slotsessie beschikt u over een concrete roadmap waarmee inzichtelijk is welke zaken uw onmiddellijke aandacht vragen en hoe u al op korte termijn resultaten boekt.

Wilt u uw reactiesnelheid vergroten en een blijvend vermogen ontwikkelen om continu van nu te zijn?

7 sessies | 7 weken | Tot 8 deelnemers
Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

onze ANDERE STRATEGISCHE RETAILOPLOSSINGEN

Data driven shop optimalisation

Hoe verhoogt u het winkelrendement met behulp van in-store analytics  en direct toepasbare adviezen van onze retailspecialisten?

Lees verder

Responsive Retailing Scan

Deze scan maakt snel inzichtelijk in hoeverre uw organisatie in staat is om responsive te worden.

Lees verder

Strategische retailtour

In één dag vinden we samen beslissende inzichten voor de verdere ontwikkeling van uw formule en bent u met uw team weer helemaal aangesloten op het retailen van nu.

Lees verder

Retail Trends Sessie

In één ochtend op de hoogte van de 10 belangrijkste retail trends van het moment en hun impact op uw formule

Lees verder