Cityboomers

De stad als
populaire retaillocatie

Vandaag de dag woont 55% van de wereldbevolking in stedelijke gebieden. De Verenigde Naties verwachten dat dit percentage stijgt naar 68% in 2050. Dat betekent dat elke week 1,4 miljoen mensen naar de stad verhuizen. Het aantal urban consumers blijft dus stijgen en deze groep wil gehoord en gekend worden in hun stadse bestaan.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Cityboomers

Urbanisatie gaat niet alleen over de toename van het aantal stadsbewoners of het uitbreiden van het stadsgebied. Wat nog belangrijker is, is dat het gaat over een volledige verandering in termen van infrastructuur, werkgelegenheid, leefomgeving en sociale zekerheid. Een significant grotere hoeveelheid mensen zal op minder vierkante meter met elkaar samenwonen, leven en werken. Dat vraagt om innovaties en nieuwe oplossingen wat betreft huisvesting, transport, vervuiling, werken, etc. Ook van retailers vraagt dit andere oplossingen om deze groep te bedienen. De winkelpanden in de stad zijn kleiner en het aanbod zal aangepast moeten worden aan de wensen van de stadsbewoners.

IKEA Space10 – a future-living lab
Space10 is het innovatielab van IKEA dat zoekt naar oplossingen voor het stadsleven van de toekomst. Een onderzoekscentrum waar nieuwe manieren van leven en wonen worden verkend en ontworpen om een beter, zinvoller en duurzamer leven mogelijk te maken. De Growroom, 4 meter hoog van multiplex, is bedoeld voor het kweken van planten, groenten en kruiden.

OPod – wonen in een betonnen pijp
Een OPod is een microhuis gemaakt van een betonnen waterleiding met een diameter van 2,5 meter. Met de slimme inrichting is de OPod ontworpen met het oog op het verminderen van woningtekorten in Hong Kong.

Jumbo City – gemakswinkel in de stad
Jumbo richt zich met haar compacte Jumbo City winkels op stadsbewoners. Bij de gemakswinkels kan je naast de dagelijkse boodschappen ook dagverse, huisgemaakte maaltijden en producten kopen om direct te nuttigen, mee te nemen of thuis klaar te maken voor ontbijt, lunch en avondeten.

Brooklyn Grange – urban farming
Brooklyn Grange is een commerciële stadsboerderij boven op de daken van New York City.
Op twee locaties in New York worden op meer dan 10.000 m2 biologische producten geteeld. Ook is er een bijenstal die verbonden is met meerdere bijenkasten boven op daken van New Yorkse gebouwen. Een belangrijk onderdeel van het bedrijf is educatie over urban farming.

Een stadsproof retailformule
Het groeiende aantal stadsbewoners vraagt om een nieuwe kijk op locatiebeleid. Daarnaast hebben mensen in de stad andere wensen en behoeften. Het vestigingsbeleid en een juiste afstemming per locatie zijn bepalend als het gaat om het succes van uw retailformule. Het is dus niet verkeerd hier kritisch naar te kijken. Wat zijn de mogelijkheden en waar liggen kansen? Een pop-up store op een A-locatie in de binnenstad? Of het toevoegen van horeca wanneer u een vestiging in de stad opent? De vraag of uw formule al stadsproof is, is dichterbij dan u denkt!

Benieuwd naar de kansen in uw locatiebeleid?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven zijn glazen dozen geworden en het merk beslaat de gehele organisatie.
Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Real life imagination

Nieuwe virtuele werelden waar miljoenen mensen zich dagelijks in bevinden, brengen nieuwe kansen voor merken en retailers.

Lees verder

Remarkable retail

Zorg dat u waarde toevoegt voor de bezoeker, waardoor een bezoek aan de fysieke winkel memorabel wordt.

Lees verder

Effortless shopping

Klanten hechten grote waarde aan flexibiliteit. Uiteindelijk gaan ze voor de makkelijkste winkeloptie op basis van hun behoeften op dat moment.

Lees verder

Data-driven retail

Data inzetten om lokale relevantie toe te voegen aan de fysieke winkel en om snel in te spelen op veranderende klantwensen.

Lees verder

Eco-innovation

De tijd van overconsumptie is voorbij. We moeten rigoureuze stappen maken om de wereld beter te maken en zien vanuit die ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovaties.

Lees verder

Smart Wellbeing

We streven naar een fysiek en mentaal welzijn en zijn ons ervan bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer en gelukkiger leven.

Lees verder

Collaborative retailing

We gebruiken uiteenlopende technologieën, services en merken om in al onze behoeften te voorzien. Conceptstores spelen hier perfect op in door samenwerkingen aan te gaan en zo de klant hierin te kunnen bedienen.

Lees verder