De stad als
populaire retaillocatie

Vandaag de dag woont 55% van de wereldbevolking in stedelijke gebieden. De Verenigde Naties verwachten dat dit percentage stijgt naar 68% in 2050. Dat betekent dat elke week 1,4 miljoen mensen naar de stad verhuizen. Het aantal urban consumers blijft dus stijgen en deze groep wil gehoord en gekend worden in hun stadse bestaan.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Cityboomers

De stad als aantrekkelijke retaillocatie
In de stad wonen betekent kleiner behuisd, wat vraagt om andere oplossingen in de breedste zin van het woord. We zien kleinere winkelpanden en een andere inrichting van deze panden als het gaat om aanbod. Grote bouwmarkten en woonwinkels zoals IKEA, die normaliter in de periferie zitten, komen met stadse varianten van hun concept. Kleinere winkels met een aanbod aangepast op de stadse bewoner. We zien ook concepten die volledig gebouwd zijn op de stadse bewoner.

Tuinieren in de stad
De Stadstuinwinkel in Rotterdam is gestart vanuit een ‘groen’ gemis in de stad en de wil om het tuincentrum naar de stad te brengen. Op een manier die past bij mensen met kleine stadstuintjes en balkonnetjes. De Stadstuinwinkel is dé ontmoetingsplek voor mensen die hulp nodig hebben bij het vergroenen van een tuin, balkon of dakterras. Het kleine tuincentrum, dat het initiatief is van zes zelfstandige ontwerpers en groenliefhebbers, is een ware bron van inspiratie, wat dagelijks zorgt voor veel bekijks.

Bouwmarkt in de stad
Ook bouwmarkten zien het marktpotentieel in de binnenstad en beginnen daar kleine compacte filialen met een speciaal aanbod voor de stadsbewoner. Zo hebben Gamma, Praxis en Baderie al stadswinkels op diverse locaties in Nederland. Ze bedienen de klant met kleine klusspullen of spullen die ze zijn vergeten. Ter vergelijking, een grote Praxis telt gemiddeld 20.000 producten, terwijl een ‘Praxis om de hoek’ een assortiment heeft tot 4.000 producten. Wel heeft de Praxis stadswinkel een klushoek waar klanten zelf kunnen klussen of kunnen worden geholpen door klusexperts. Ook een bakfiets is beschikbaar wanneer je toch teveel hebt ingeslagen, helemaal stadsproof!



Een stadsproof retailformule
Het groeiende aantal stadsbewoners vraagt om een nieuwe kijk op locatiebeleid. Daarnaast hebben mensen in de stad andere wensen en behoeften. Het vestigingsbeleid en een juiste afstemming per locatie zijn bepalend als het gaat om het succes van jouw retailformule. Het is dus niet verkeerd hier kritisch naar te kijken. Wat zijn de mogelijkheden en waar liggen kansen? Een pop-up store op een A-locatie in de binnenstad? Of het toevoegen van horeca wanneer je een vestiging in de stad opent? De vraag of uw formule al stadsproof is, is dichterbij dan u denkt!

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd naar de kansen in uw locatiebeleid?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Veranderend oriëntatie- en koopgedrag

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Van big naar smart data

Waardevolle data genereren en inzetten om uw klant een persoonlijke shopervaring te bieden.

Lees verder

Retail branding

Toegevoegde waarde bieden aan uw klant door de unieke kracht van uw formule te vinden en op relevante wijze tot uiting te brengen naar uw klant.

Lees verder

Omnichannel retail

Connect all online and offline contact moments with your customers to one consistent and relevant experience of your retail formula.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder