Real life imagination

Een virtuele retailwereld

De tijd die we online besteden en onszelf in online werelden bevinden stijgt significant. Miljoenen mensen spelen dagelijks dezelfde online games op hetzelfde moment. Dat betekent dat er enorme kansen liggen voor merken of retailers om zich in een heel andere omgeving te manifesteren. Waarbij massacommunicatie zich ontwikkelde van krant en televisie naar social media en internet, ontstaan er nieuwe virtuele werelden met een ongekend hoog bereik. Binnen de retailtrend real life imagination zien we dat deze virtuele werelden op een geweldige manier invloed kunnen uitoefenen op de echte wereld. Denk aan samenwerkingen met goede doelen, zoals het voorbeeld van Blizzard en Breast Cancer Research Foundation.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Real life imagination

Unieke ervaringen kunnen worden gecreëerd door de echte en virtuele wereld in elkaar over te laten vloeien. Nieuwe omgevingen waar digitale en fysieke objecten samenkomen. Unieke ervaringen die zo voor iedereen toegankelijk worden. Met real life imagination kan de shopper experience interactiever, leuker en persoonlijker gemaakt worden.

Blizzard & Breast Cancer Research Foundation
Gamebedrijf Blizzard doneerde 12,7 miljoen dollar aan Breast Cancer Research Foundation. Blizzard bood twee weken lang een speciale roze skin aan voor het populaire personage Mercy in de game Overwatch, tegen betaling van 15 dollar. Spelers wisten dat de opbrengst gedoneerd zou worden aan BCRF. Het was de grootste zakelijke gift in de geschiedenis van BCRF.

Nike – virtuele wachtrij
In Zuid-Korea konden klanten door een eigen avatar op Instagram te maken met de hashtag #airmaxline plaatsnemen in een virtuele lijn om Nike Air Max sneakers te kopen. De avatars werden in chronologische volgorde van uploaden weergegeven.

Avatars als influencers
Miquela Sousa is een 19 jaar oud model en muzikant uit Los Angeles. Ze heeft meer dan 1,5 miljoen volgers op Instagram en post foto’s met ‘outfits of the day’, waarop ze merken als Chanel, Vans en Supreme draagt. Ze deelt foto’s van events die ze bijwoont, steunt organisaties als Black Lives Matter en heeft een nummer 1-hit op Spotify. Miquela is een avatar.

NYX – livestreamed AR beauty service
Beautymerk NYX van L’Oréal heeft een nieuwe dienst geïntroduceerd: er kan een livestreaming consultation sessie worden geboekt met een beauty assistant die de klant met behulp van augmented reality helpt producten te testen, om een idee te geven wat voor de klant geschikt is.

Bevindt u zich al in de virtuele wereld?
De klant bevindt zich steeds vaker in een online wereld, waardoor er kansen ontstaan om als retailer de klant in die nieuwe online wereld te ontmoeten. Door online een connectie te maken met de klant kan er een shopper experience gecreëerd worden die interactiever, leuker en persoonlijker is. Wie weet ontmoet u zelfs geheel nieuwe doelgroepen. Genoeg redenen dus om te gaan kijken naar hoe u de retailtrend real life imagination kan toepassen in uw retailformule.

Benieuwd hoe u klanten kunt ontmoeten in een virtuele wereld?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

ANDERE RETAILTHEMA’S

Glass box thinking

Bedrijven zijn glazen dozen geworden en het merk beslaat de gehele organisatie.
Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Remarkable retail

Zorg dat u waarde toevoegt voor de bezoeker, waardoor een bezoek aan de fysieke winkel memorabel wordt.

Lees verder

Effortless shopping

Klanten hechten grote waarde aan flexibiliteit. Uiteindelijk gaan ze voor de makkelijkste winkeloptie op basis van hun behoeften op dat moment.

Lees verder

Data-driven retail

Data inzetten om lokale relevantie toe te voegen aan de fysieke winkel en om snel in te spelen op veranderende klantwensen.

Lees verder

Eco-innovation

De tijd van overconsumptie is voorbij. We moeten rigoureuze stappen maken om de wereld beter te maken en zien vanuit die ecodrijfveer geheel nieuwe vormen van retailinnovaties.

Lees verder

Smart Wellbeing

We streven naar een fysiek en mentaal welzijn en zijn ons ervan bewust dat een gezonde levensstijl het nieuwe medicijn is voor een langer en gelukkiger leven.

Lees verder

Cityboomers

De populariteit van de stad neemt al jaren toe en de grote stad wint het steeds vaker van de kleine(re) winkelgebieden. Hierdoor wordt het selecteren van de juiste locatie(s) belangrijker dan ooit.

Lees verder

Collaborative retailing

We gebruiken uiteenlopende technologieën, services en merken om in al onze behoeften te voorzien. Conceptstores spelen hier perfect op in door samenwerkingen aan te gaan en zo de klant hierin te kunnen bedienen.

Lees verder

New value structures

Als gevolg van ecologisering en de hang naar duurzaamheid ontstaan nieuwe verdienmodellen. Dat zorgt voor mogelijkheden om anders te kijken naar de relatie met de klant.

Lees verder