Een nieuwe kijk op
geld verdienen

Als gevolg van maatschappelijke ontwikkelingen zoals de sharing economy (van bezit naar gebruik), ecologisering en de algemene hang naar duurzaamheid en minder verspilling ontstaan er kansen voor nieuwe verdienmodellen. Technologie stelt ons daarbij in staat om tot nieuwe pricingstructuren te komen. Sharing, leasen en huren worden steeds vaker toegepast en creëren mogelijkheden om nieuwe inkomsten te genereren en klantrelaties op te bouwen.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

New value structures

Wat deze nieuwe verdienmodellen gemeen hebben is dat deze niet zozeer zijn gebaseerd op de producten of diensten die je geleverd krijgt, maar juist op de waarde die het je brengt en de oplossing die het je biedt. Voorbeelden zijn: dynamic pricing, flexible pricing, abonnementsvormen, leaseconstructies en value based pricing.

Nieuwe verdienmodellen als B2B-oplossing – Hutspot
In de retail zien we New value structures op verschillende manieren terugkomen, niet alleen als b2c oplossing, maar ook steeds vaker als b2b oplossing. Hutspot is een conceptstore die in ruil voor een service fee en kleine commissie over de verkochte producten, innovatieve en kleine merken een springplank biedt. Hutspot is de ‘curator’ van het geheel, met als uitgangspunt een ‘urbanized lifestyle’, waardoor de conceptstore toch een samenhangend geheel vormt. Hutspot koopt niks in en verhuurt ook geen complete vierkante meters, maar heeft hiermee wel een oplossing gecreëerd die ook voor kleine en startende merken haalbaar is. Het horecagedeelte en de barbershop zorgen daarnaast voor inkomsten, evenals de plekken aan de wand die worden verhuurd voor kunstexposities.

Van bezit naar gebruik – Bundles
Platform Bundles is gestart met de verhuur van wasmachines en groeit langzaam uit tot een circulair platform van gebruik en hergebruik van apparaten en duurzame producten. Daar worden nu bedden en fietsen aan toegevoegd en uiteindelijk wil Bundles uitgroeien tot een platform waarop fabrikanten zelf hun spullen als abonnement kunnen aanbieden. Bundles zorgt vervolgens voor onderhoud, upcycling en reparatie.

De slimme kledingbibliotheek – Rent the Runway
Rent the Runway heeft de modebranche opgeschud met een geheel nieuwe kijk op het verkopen van kleding. In deze kledingbibliotheek leen je de mooiste designerjurken die exclusief zijn ontworpen voor RTR. Klanten kunnen de kleding lenen voor 4 tot 8 dagen waarbij ze 10% van de totaalprijs betalen. Daarnaast biedt RTR een abonnement aan waarbij je voor een bedrag van $159 per maand 4 designeritems kunt lenen, zo lang als je wilt.

Verdiep je in de mogelijkheden
Er zijn tal van nieuwe verdienmodellen en pricingstructuren te bedenken en voor elke branche zijn er dan ook legio mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan cafés waar je betaalt voor de tijd die je er doorbrengt in plaats van de consumpties die je er nuttigt of een maandelijks abonnement op een box beautysamples. Voor retailers is het slim om op de hoogte te blijven van nieuwe manieren om omzet te genereren en te kijken of dit voor hun retailorganisatie relevant zou kunnen zijn.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd naar een passend verdienmodel voor uw formule?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Veranderend oriëntatie- en koopgedrag

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Van big naar smart data

Waardevolle data genereren en inzetten om uw klant een persoonlijke shopervaring te bieden.

Lees verder

Retail branding

Toegevoegde waarde bieden aan uw klant door de unieke kracht van uw formule te vinden en op relevante wijze tot uiting te brengen naar uw klant.

Lees verder

Omnichannel retail

Connect all online and offline contact moments with your customers to one consistent and relevant experience of your retail formula.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder