We gaan van kalenderleeftijd
naar gevoelsleeftijd

We worden steeds ouder en gezonder. Maar, we gaan ons zeker niet ouder gedragen. We willen niet ouder worden en zijn allemaal young at heart. Er vindt een verschuiving plaats van kalenderleeftijd naar gevoelsleeftijd en het draait steeds minder om demografische kenmerken.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Ageless society

Veranderende attitudes, economische druk en een overvloed aan keuzes hebben ervoor gezorgd dat we anders denken over het volwassen leven. Van het denken in generaties als ouderen, millennials of Gen. Z denken we steeds meer in gemeenschappelijke mentaliteiten en waarden. In 2030 is bijna 45% van de bevolking 50 jaar of ouder, maar mensen gedragen zich niet naar hun leeftijd. Ouderen gaan backpacken en tieners starten een eigen bedrijf. Leeftijd speelt steeds minder een rol in het bereiken van een doelgroep. Grenzen vervagen, de leeftijdsloze samenleving komt eraan.

“Er zit 60% overlap in de muziek die 16-jarigen en 60-jarigen luisteren.” – Trendwatching.com, 2017

Ingmari Lamy – veel geboekt 65+ model

Ingmari wordt o.a. door &Other Stories en American Apparal gebruikt als model, i.c.m. modellen van andere leeftijden.

Nike Unlimited You – Sister Madonna Buder

Madonna Buder heeft de hoofdrol in de commercial van Unlimited You. Hiermee laat Nike zien dat leeftijd geen beperking is om je sportdoelen te bereiken. Buder is een 86-jarige non die nog steeds deelneemt aan triatlons.

Leeftijd wordt steeds minder relevant voor het bereiken van je doelgroep

We leven langer en gaan steeds later (of zelfs helemaal niet meer) met pensioen, wat ons tot op late leeftijd een interessante doelgroep maakt. We zijn bereid geld uit te geven aan onze leefstijl en willen deze zo lang mogelijk behouden. Bovendien zegt onze leeftijd steeds minder over wie we zijn. Als nieuwe, leeftijdsloze generatie zijn we handig met technologie, bewust bezig met onze gezondheid, maatschappelijk betrokken en houden we zowel van eenvoud als van luxe, reizen en mode. Demografische gegevens zeggen steeds minder over wie we zijn en generalisatie op basis van deze gegevens raakt achterhaald. Leeftijd en geslacht vervagen – target in plaats daarvan op passies, interesses, ambities en gemeenschappelijke waarden. Gebruik niet langer generieke modellen om je merk te vertegenwoordigen. Vind je doelgroep en gebruik deze in je marketing: jong, oud en alles daartussenin.

Nieuwsgierig naar andere retailtrends op het gebied van leeftijd? Ontdek hier ons artikel over de Booming Grey Market.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche. Wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe u kunt inspelen op de leeftijdsloze generatie?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder

Winkelprestaties verbeteren met technologie

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Veranderend oriëntatie- en koopgedrag

Continu blijven aansluiten op de steeds veranderende behoeften en het gedrag van uw klant.

Lees verder

Van big naar smart data

Waardevolle data genereren en inzetten om uw klant een persoonlijke shopervaring te bieden.

Lees verder

Retail branding

Toegevoegde waarde bieden aan uw klant door de unieke kracht van uw formule te vinden en op relevante wijze tot uiting te brengen naar uw klant.

Lees verder

Omnichannel retail

Connect all online and offline contact moments with your customers to one consistent and relevant experience of your retail formula.

Lees verder

Virtual personal guides

Een persoonlijke assistent en vriend ineen. De komst van virtuele persoonlijkheden die vermaken, informeren, helpen en/of genezen hebben impact op de retail.

Lees verder