Technologische ontwikkelingen bepalen de toekomst van retail

Mixed Reality

Digitalisering is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Ook binnen de retail wordt technologie nu steeds meer ingezet. We staan pas in de kinderschoenen wat betreft de mogelijkheden, maar het is duidelijk dat de toekomst van retail in grote mate wordt bepaald door technologische ontwikkelingen. Door hier slim op in te spelen en gebruik te maken van deze trend kun je als retailer responsive zijn en blijven. Mixed Reality is een van de nieuwste technologische ontwikkelingen, waarbij retailers de consument op bijzondere wijze kennis laten maken met hun merk en product.

Meer weten?

Laat uw e-mailadres of
telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Mixed Reality is de combinatie van Virtual Reality en Augmented Reality. Hierbij zie je binnen je echte omgeving een virtueel object waarmee interactie mogelijk is. Dit virtuele object ziet er zó echt uit, dat de grens tussen de echte en virtuele wereld vervaagt. Met deze mix worden unieke ervaringen gecreëerd die voor iedereen toegankelijk zijn.

Virtual experience economy

Wat zijn nu de verschillen tussen Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR) en Mixed Reality (MR)? Bekijk de uitleg hier.

Ervaar het merk

Digitale ervaringen zijn hét nieuwe statussymbool. Met Mixed Reality verdwijnen de gebruikelijke fysieke beperkingen zoals beschikbaarheid, persoonlijke competenties, ruimte en tijd. De toepassingen voor Mixed Reality zijn eindeloos. Doordat je fysiek deel uitmaakt van de beleving, wordt de shopper experience niet alleen interactief, maar ook persoonlijk. Wat dacht je van een persoonlijke virtuele kledingwinkel? Of een kijkje in een zelf ontworpen badkamer?

Volvo & Microsoft HoloLens

Verken de wereld van Volvo op spectaculaire, interactieve wijze in 3D: “We denken aan een toekomst waarin mensen in staat zijn om beter te begrijpen hoe onze veiligheidsinnovaties kunnen helpen bij het voorkomen van ongevallen.” Bekijk hier hoe Volvo met behulp van Microsoft HoloLens beter in staat is om haar unieke merkverhaal over Veiligheid te vertellen:

Hyper Reality – de toekomst?

Hoe ziet een wereld eruit waarin technologie de overhand heeft? De filmregisseur Keiichi Matsuda laat in zijn conceptfilm een toekomstbeeld zien waarin de virtuele en fysieke wereld volledig geïntegreerd zijn. Een extreme wereld, waarin we overladen worden met media en ons leven is veranderd in een spel.

Digitalisering en retail: een veelbelovende combinatie

Dankzij Mixed Reality worden virtuele objecten onderdeel van de wereld om ons heen. Dit biedt veel mogelijkheden voor de retail om de winkelervaring te vernieuwen. Beleving met interactie is een populaire trend en dat is niet voor niets: de consument krijgt een tailor-made ervaring en kan met het grootste gemak zijn eigen wensen uitvoeren. De focus ligt niet langer op pure verkoop. In plaats daarvan kunnen bedrijven de consument persoonlijk van dienst zijn én op bijzondere wijze betrekken bij het merk of product.

Bekijk hier een overzicht van de 10 retailtrends van 2017.

Wat kan Crossmarks voor u betekenen?

Er zijn een hoop mogelijkheden en aanbieders en een tal van oplossingen denkbaar. We denken graag mee over de beste oplossing voor uw retailformule. Een oplossing waarmee u de beste inzichten krijgt voor uw branche en organisatie. Zo zijn er voor fashion andere oplossingen dan voor de woonbranche, wij zoeken naar een oplossing die past bij uw bedrijfsgrootte, investeringsmogelijkheden en doelstellingen.

Benieuwd hoe Mixed Reality u verder kan helpen?

Laat uw e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Community Building

Steeds vaker vinden gelijkgestemden elkaar binnen een brand community, waar ze hun interesses en waarden met elkaar kunnen delen.

Lees verder

Perfect Personalisation

We raken steeds meer gewend aan producten perfect afgestemd op onze voorkeuren. Als retailer kun je hierop inspelen door de inzet van data en AI tools die de juiste producten, aanbiedingen en hulp bieden aan shoppers. Of door producten on the spot te laten customisen.

Lees verder

Craving Positivity

Shoppers zijn op zoek naar positiviteit, vermaak en willen verrast worden. Er zijn tal van mogelijkheden om een pop of joy toe te voegen en zo van betekenis te zijn: een vrolijke collectie, leuke brand experience, een kleurrijke winkelbeleving of pop-up store.

Lees verder

Frictionless Shopping

We leven in een tijd van instant gratification, waarin we van A tot Z optimaal bediend willen worden en niet meer bereid zijn om te wachten. Retailers doen er alles aan om de customer journey zo vloeiend mogelijk te maken door zoveel mogelijk hobbels weg te nemen.

Lees verder

Sustainable Alternatives

Wetenschappers zijn het erover eens; de mens is de grootste veroorzaker van de klimaatverandering. De aarde kan ons huidige consumptiegedrag niet heel lang meer volhouden. Hier ligt een belangrijke taak voor de overheid en bedrijven, en dus ook voor retailers.

Lees verder

Fluid Personalization

De ontwikkeling waarbij het van belang is om goed in te spelen op de persoonlijke wensen van de klant, is al een tijdje aan de gang. Onze behoeften zijn echter continu in beweging; de consument verandert en persoonlijke voorkeuren veranderen voortdurend met hen mee. Dat vraagt om producten en diensten die deze veranderingen kunnen bijbenen.

Lees verder

Celebrate diversity

Samenlevingen zijn diverser dan ooit. Etniciteit, verschillende huishoudens en generaties zorgen voor enorme veelkleurigheid die we steeds vaker omarmen.

Lees verder

Glass box thinking

Bedrijven en merken zijn glazen dozen geworden en beslaan de gehele organisatie. Zorg voor transparantie en vertel eerlijk wat u doet en wie u bent.

Lees verder

Platformization

Grote generalistische platforms en kleine specialistische platforms maken shoppen makkelijker en het aanbod grootser en diverser.

Lees verder