Mixed Reality is de combinatie van Virtual Reality en Augmented Reality. Hierbij zie je binnen je echte omgeving een virtueel object waarmee interactie mogelijk is. Dit virtuele object ziet er zó echt uit, dat de grens tussen de echte en virtuele wereld vervaagt. Met deze mix worden unieke ervaringen gecreëerd die voor iedereen toegankelijk zijn.
Virtual experience economy
Wat zijn nu de verschillen tussen Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR) en Mixed Reality (MR)? Bekijk de uitleg hier.
Ervaar het merk
Digitale ervaringen zijn hét nieuwe statussymbool. Met Mixed Reality verdwijnen de gebruikelijke fysieke beperkingen zoals beschikbaarheid, persoonlijke competenties, ruimte en tijd. De toepassingen voor Mixed Reality zijn eindeloos. Doordat je fysiek deel uitmaakt van de beleving, wordt de shopper experience niet alleen interactief, maar ook persoonlijk. Wat dacht je van een persoonlijke virtuele kledingwinkel? Of een kijkje in een zelf ontworpen badkamer?
Volvo & Microsoft HoloLens
Verken de wereld van Volvo op spectaculaire, interactieve wijze in 3D: “We denken aan een toekomst waarin mensen in staat zijn om beter te begrijpen hoe onze veiligheidsinnovaties kunnen helpen bij het voorkomen van ongevallen.” Bekijk hier hoe Volvo met behulp van Microsoft HoloLens beter in staat is om haar unieke merkverhaal over Veiligheid te vertellen:
Hyper Reality – de toekomst?
Hoe ziet een wereld eruit waarin technologie de overhand heeft? De filmregisseur Keiichi Matsuda laat in zijn conceptfilm een toekomstbeeld zien waarin de virtuele en fysieke wereld volledig geïntegreerd zijn. Een extreme wereld, waarin we overladen worden met media en ons leven is veranderd in een spel.
Digitalisering en retail: een veelbelovende combinatie
Dankzij Mixed Reality worden virtuele objecten onderdeel van de wereld om ons heen. Dit biedt veel mogelijkheden voor de retail om de winkelervaring te vernieuwen. Beleving met interactie is een populaire trend en dat is niet voor niets: de consument krijgt een tailor-made ervaring en kan met het grootste gemak zijn eigen wensen uitvoeren. De focus ligt niet langer op pure verkoop. In plaats daarvan kunnen bedrijven de consument persoonlijk van dienst zijn én op bijzondere wijze betrekken bij het merk of product.
Bekijk hier een overzicht van de 10 retailtrends van 2017.